
Visste du att du, förutom att använda bokningstavlorna i gårdshusen, även kan boka tider för tvättstuga och bastu via webben eller en mobilapp? I dagarna har vår systemleverantör uppgraderat Aptus-systemet för att förbättra bokningen via mobilen. Här är vad som gäller:
Bokning via webben
sker genom samma webbadress som tidigare: Logga in på Aptusportalen
Bokning via mobilapp
Den tidigare mobilappen har ersatts av Aptus Home. Du kan ladda ner den till din smartphone här: Android eller iOS
Ditt användarnamn är din lägenhets gatunummer (1-2 siffror) följt av lägenhetens lantmäterinummer (fyra siffror, börjar med 1).
Lösenordet är samma som användarnamnet vid första inloggningen – därefter uppmanas du att byta till ett eget lösenord.
I mobilappen behöver du ange sökvägen https://aptus.sakerhetsintegrering.se/uttern/aptusportal Om fältet endast visar https:/ , kan du behöva skriva ett / först för att kunna fylla i hela adressen.
Behöver du hjälp?
Om du stöter på problem eller saknar lösenord, kontakta ansvarig för information eller fastighet i styrelsen. Skicka med ditt lägenhetsnummer i meddelandet, så hjälper vi dig att komma igång.
Ytterligare info:
Lantmäteriets lägenhetsnummer skiljer sig från föreningens interna numrering. Föreningen använder ett löpnummer (1-200) vilket står på ytterdörren.
Lantmäteriets numrering följer en annan princip. De första två siffrorna anger våningsplanet. Entréplanet numreras 10. Våningarna ovanför 11, 12 osv. och nedanför entréplanet 09, 08 osv. De sista två siffrorna anger bostadens placering inom våningsplanet. När du kommer upp till ett våningsplan, till exempel 11, börjar numreringen med 01 vid den bostad som ligger till vänster om trappan och fortsätter medsols (exempel: 1101, 1102, 1103 osv.)